Tag archieven: klantbeleving

3 manieren die je helpen om gebruikers te betrekken in het ontwerpproces

Noem het participatie, noem het gebruikersonderzoek. De essentie van deze termen is dat de gebruiker wordt betrokken in het ontwerpproces van (bijvoorbeeld) interieur. Het doel van het betrekken van de eindgebruiker is een ontwerp dat beter aansluit op de eindgebruiker en/of draagvlak bij de gebruikers. Maar hoe doe je dat dan? Hieronder 3 dingen die mij helpen om een participatie traject goed voor te bereiden. Lees verder

Hoe ontwerp je een klantvriendelijke ontvangsthal?

Ontvangsthallen zijn er in heel veel soorten en maten. Iedere context is anders, maar in essentie draait het om één ding bij een ontvangsthal: ontvangen worden. Wat is daar belangrijk bij? Volgens mij gaat het er om dat de klant of relatie zo snel mogelijk in contact komt met een medewerker van de organisatie. Hier kun jij als interieurontwerper ook je steentje aan bijdragen. Lees verder

Bewust ondernemen hét thema van Horecava 2013

De aandacht ligt dit  jaar op bewustwording, duurzaamheid en innovatie om in deze uitdagende  tijd het optimale uit je bedrijf te kunnen halen. Ook op het gebied van interieur design kan hieraan bijgedragen worden. De interieur trend, die veelal te zien was op de beurs is duidelijk. Terug in de tijd… dat is waar men naar streeft tegenwoordig. Op zoek naar de warmte van vroeger, knus bij elkaar, samen zijn, uitrusten en genieten. Dit is de trend van het moment, maar dan op een vernieuwende en bewuste manier. Enkele trends heb ik voor u genoteerd…
Lees verder