Tag archieven: bedrijfsinterieur

Bedrijfsruimtes, de visie van onze bedrijfskundig interieurontwerper

Een bedrijfsruimte en dan met name de ‘openbare’ bedrijfsruimte -denk hierbij aan ontvangsthal, presentatieruimte of vergaderruimte- hebben een grote impact op het imago van het bedrijf bij de gast, prospect of klant. Dit is een belangrijk deel van mijn visie op interieurontwerp voor bedrijven.

Voor het innovatieplatform binnen Deventer heb ik een presentatie verzorgd waarin ik mijn visie wat verder toelicht. Bekijk de presentatie en geef uw mening!

[lightbox type=”video” preview=”http://www.interieurontwerp.nl/wp-content/uploads/2012/07/CatchAvond-300×187.jpg” src=”http://www.youtube.com/watch?v=IYMYZzsABfs”]

 

Mensen associëren luxe inrichting met een goede kwaliteit eten

door een goed gekozen restaurant interieur smaakt je eten beter

Je bedoelt zeker dat door een goede kok je eten beter gaat smaken? Nee. Eten gaat echt beter smaken als je interieur goed gekozen is. Dit heeft alles te maken met verwachtingen van de klant. Lees verder

Bepaal de sfeer in receptie, wachtruimte of vergaderkamer

Laat uw wanden voor u werken

Geluidsabsorberende wanden die voor een sterk gevoel kunnen zorgen? Ja dat is nu zeer goed mogelijk. Onlangs ben ik een gloednieuwe ontwikkeling tegengekomen op een beurs voor architecten. Deze werkelijk prachtige innovatie maakt het mogelijk om uw interieur continu aan te passen, en de emotie of het gewenste gevoelsleven te beïnvloeden. Wilt u activiteit, rust, ontspanning of juist creativiteit bevorderen, het kan met Philips lichtgevende textiel wandpanelen. Lees verder

natuur helpt mensen herstellen van stress

Gebruik planten & natuur in je interieurontwerp

Als ik één ding moest kiezen dat in ieder interieurontwerp op een manier moet terug komen, dan zijn het wel planten en natuur. Binnen de omgevingspsychologie is de positieve invloed van natuur op mensen al vaak aangetoond. De belangrijkste effecten van planten en natuur op mensen zijn:

  • dat ze ons helpen te ontspannen;
  • ze maken ons weerbaarder tegen stress en;
  • ze verbeteren onze stemming. Lees verder
bedenk goed welk onderdeel jouw interieur uit maakt van het serviceproces tijdens het wachten

verbeter klanttevredenheid met interieur in wachtkamer

Wachttijd is voor klanten niet absoluut. Je kunt de waarneming van de wachttijd beïnvloeden en daarmee de klanttevredenheid. Zorg ervoor dat medewerkers die niet bijdragen aan het serviceproces, niet zichtbaar zijn voor wachtende klanten. Klanten kunnen namelijk niet zien of weten wat deze medewerkers doen. Daarom kan het gemakkelijk overkomen alsof ze niks aan het doen zijn. Dit zorgt ervoor dat het wachtproces als nog vervelender wordt ervaren. Lees verder