Kantoormeubelen huren? 5 goede redenen!

Bent u (of gaat u binnenkort) op zoek naar kantoormeubilair waarmee de productiviteit van uw werknemers wordt gewaarborgd, zonder dat u afbreuk doet aan de uitstraling van uw kantoorruimte? Een groot gedeelte van de werkgevers gaat voorbij aan de mogelijkheid om kantoormeubelen te huren. En dat is jammer! Aan het kopen van grote hoeveelheden kantoormeubelen kleven namelijk een aantal nadelen. Sterker nog: kantoormeubilair huren is in veel specifieke gevallen een stuk aantrekkelijker dan aanschaffen. Alvero stelt in dit artikel de vijf belangrijkste redenen voor het huren van kantoormeubelen aan de orde.

  1. Structurele flexibiliteit

Werkgevers hechten steeds meer waarde aan flexibiliteit, wat onder andere blijkt uit het feit dat nog maar een handjevol sollicitanten direct een vast contract in de wacht sleept. Die ontwikkeling komt uiteraard voort uit de economische recessie: de Nederlandse economie krimpt, bedrijven zien hun omzet teruglopen en werkgevers zijn huiverig om te investeren in nieuwe arbeidskrachten. Het is dan ook raadzaam om te anticiperen op schommelingen in het personeelsbestand, maar hoe doet u dat? Een van de manieren om in te spelen op deze trend is om (een gedeelte van) uw kantoormeubelen te huren. Op die wijze heeft u de mogelijkheid om op elk gewenst moment te beschikken over kantoormeubilair – verhuurders zijn in de meeste gevallen in staat om sneller te leveren dan andere leveranciers – én de bureaustoelen, bureaus en andere meubelen weer net zo snel te retourneren, zonder extra kosten. Kortom: stem de kantoorinrichting af op uw actuele bezetting, wees te allen tijde flexibel en voorkom onnodige uitgaven en forse investeringen!

  1. Tijdelijke oplossing

Er kan soms een bijzondere situatie ontstaan waarbij u op korte termijn behoefte heeft aan kantoormeubilair. Door kantoormeubelen te huren kunt u direct inspelen op dergelijke gevallen.  Er kan bijvoorbeeld sprake zijn van:

  • –     een tijdelijk project;
  • –     een grote conferentie;
  • –     een levertijd die moet worden overbrugd;
  • –     een verhuizing;
  • –     een calamiteit, zoals brand- of waterschade.

Zo zijn er nog wel een aantal (onvoorziene) omstandigheden te bedenken waarbij de huur van kantoormeubilair uitkomst biedt. Hoe dan ook: het huren van kantoormeubilair is een ideale tijdelijke oplossing bij de meest uiteenlopende situaties, of u nu de beschikking wilt hebben over enkele, tientallen of zelfs honderden tijdelijke werkplekken. Verhuurbedrijven staan garant voor een relatief snelle levering, omdat ze vrijwel altijd een beroep kunnen doen op de huidige voorraad.

3.   Kwaliteit

Functionaliteit is uiteraard van het grootste belang, maar bij uw kantoorinrichting hecht u eveneens veel waarde aan het uiterlijk van het meubilair. Wellicht denkt u bij een verhuurbedrijf aan oudere meubelen die niet passen bij de uitstraling en/of uw huisstijl, maar dat is een misverstand. Ga in zee met een bedrijf dat het meubilair nieuw inkoopt en u de garantie geeft dat de meubelen voldoen aan alle kwaliteitseisen én waarbij u bovendien volop keuze heeft. Informeer desgewenst naar de beschikbaarheid van A-merken en zorg dat u de beschikking krijgt over het meest representatieve en bij uw interieur passende kantoormeubilair!

  1. Service

Als u in de veronderstelling leeft dat verhuurbedrijven u aan uw lot overlaten en u alleen voorzien van de benodigde kantoormeubelen, komt u bedrogen uit. Doe geen beroep op de eerste de beste leverancier, maar kies voor een bedrijf waarbij de service hoog in het vaandel staat. Zo bent u niet alleen verzekerd van een advies op maat, maar ook van een vakkundige installatie waarmee u voldoet aan alle eisen met betrekking tot de ARBO-wetgeving.

  1. MVO

Kantoormeubelen huren is voor uw bedrijf dus vaak minstens zo aantrekkelijk als de aankoop van zakelijk meubilair, maar daar blijft het niet bij. Als u besluit om kantoormeubilair te huren, bent u bezig met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Zo worden de meubelen uiteraard hergebruikt en vaak ook nog verkocht nadat ze verhuurd zijn geweest. Daardoor gaan ze een stuk langer mee en komen ze minder snel tussen het afval terecht.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.